Alleen maar leuke dingen doen

4 januari 2023 - Swakopmund, Namibië

Heerlijk geslapen aan het strand. Het rare is dat de zee als een harde wind klinkt, niet dat het zeewater naar voren en naar achteren gaat. Maar we hebben wel het mooiste plekje! Ontbijten doen we in het zonnetje, de dag begint goed.

We rijden alvast naar de volgende camping, deze ligt een klein half uurtje van onze strandcamping en dichtbij het centrum van Swakopmund. Helaas kunnen we nog niet naar de campingplaats toe, het is nog te vroeg.

We gaan kijken waar we kunnen quad rijden, dat op verschillende plaatsen, dat hadden we namelijk al gezien de vorige keer dat we er eventjes waren. Vlakbij het centrum met op de achtergrond de duinen kun je quad rijden en kameel rijden. We spreken af dat beiden ok is. Michel en ik besluiten uiteindelijk om het niet te doen (kost best wat en wij hebben het al 3 x gedaan), maar T en T uiteraard wel😀. Om 14 uur kunnen ze gaan rijden en we spreken af om half 5 de quads te doen. Echter als we zien waar ze heen gaan met de quads, dan duurt t ff voordat ze in duinen zijn. We gaan toch nog even bij de andere, 10 kilometer verderop, kijken. We zijn het er meteen over eens, we gaan hier quad rijden.

Het is kennelijk nogal lastig om een betaling te doen voor de kamelen. Eerst staan ze op de lijst, dan geeft ze aan dat we later moeten terugkomen voor de betaling, want dan pas kunnen ze mee. Dan staan we om kwart voor 2 voor de balie om te betalen, geeft ze aan dat we om 14 uur er moeten zijn. Gloeiende hoe efficient! Vijf voor twee staat er een flink aantal mensen gewoon af te rekenen voor wat ze gaan doen. Nu nog maar zien dat ze kunnen kameel rijden. Nou he he, ze kunnen de bult op. Het duurt nog even voordat ze er op kunnen, maar daar gaan ze. Heel lekker als zo’n beest omhoog komt, hoewel naar beneden is nog erger. We maken de foto’s zo dat het lijkt alsof ze de enigen zijn😀. Wij gaan even boodschappen doen en de sleutel van de camping halen, terwijl T en T met de kameel de woestijn in gaan.

Nadat ze weer van de kameel zijn afgestapt rijden we naar het quad rijden toe. We worden vol enthousiasme ontvangen, iedereen is even aardig. Als Bob en Annie de Rooij krijgen we een helm op. En op de monsters gezet. Uitleg over wat wel en niet te doen, maar vooral er van te genieten. Ik ga voor de zekerheid achteraan, want ik moet altijd weer even wennen aan de quad en vooral nu in zand. Het wordt een hele leuke tocht, de jongens genieten volop! We rijden heuvel op en heuvel af, het uitzicht is werkelijk prachtig, ik zou alleen niet meer weten hoe je naar de kust zou moeten rijden, ze lijken allemaal op elkaar die duinen. Op een gegeven moment blijkt de quad van Tom kuren te vertonen en moet de gids naar een hoge heuvel rijden om connectie met het bedrijf te maken om te overleggen of er met die quad kan worden doorgereden. Tom krijgt die van de gids. We rijden naar een nog hogere heuvel en gaan er van af. Hier kun je verslaafd aan raken, als je maar weet hoe je sturen moet. Elastieke Hannie is ook niet heel erg leuk stabiel, flikker zelfs van de Powerplate af, dus ik ben wel wat gewend. We zijn langer onderweg dan de planning was, maar wat hebben we genoten.

Thuis maakt Michel eindelijk de langverwachte nasi, inclusief de loempiaatjes voor Tom. Echter de eerste 3 komen er nogal gecremeerd uit. We raken niet uitgepraat over de leuke dag vandaag.

1. Philip:
    7 januari 2023
    Leuk leuk spannend zo'n kameel !!