Windhoek it is again!

6 januari 2023 - Windhoek, Namibië

Het verblijf in het park vinden we geweldig. Je kunt een route rijden waarbij je hopelijk dieren kan spotten. We moeten hiervoor een stukje terugrijden richting de gate en dan de detour rijden. Er staat een bordje dat er maar 1 richting is. Ngo voordat we er zijn, zien we weer giraffen🦒. Die zijn echt wel ons ding. We beginnen aan de detour en wat een leuke trip wordt het. Dat is echt off the road rijden, eindelijk hebben we wat aan de cursus ( ook al eerder hoor). De weg is zo ongelofelijk slecht, dat Michel heel voorzichtig moet rijden en goed kiezen waar hij rijdt. Of je staat vast of je beschadigt de auto. We komen steeds hoger, op een gegevens moment kunnen weg echt niet doorrijden en moet er een detour in de detour worden bedacht. Op zo’n moment ‘scan’ je de mogelijkheden, zoals geleerd en gaan we weer vlot naar boven. We zien gnoe’s, kudu’s en zebra’s, maar we vinden het tochtje (tis maar 7 kilometer) op zichzelf al helemaal geweldig. Goeie afsluiter.

Het is maar een half uurtje rijden naar onze acco, gisteren dus voor het laatst gekampeerd😒. Zakelijk bespreking, shopping mall, auto uitruimen en ‘game’ eten staat op het programma. Ons hotel blijkt heel dichtbij mijn afspraak te zijn. Bespreking gaat zeer voorspoedig. T en T vonden het heerlijk om even niks te doen en voor te bereiden voor de vluchten van morgen. Ik ben na zo’n anderhalf uur weer terug, we gaan naar de shopping mall. We spreken af elkaar over ruim een uur weer te zien. De mannen hebben een broek en shirts gekocht, wij hebben weer een suoermarktsafari uitgevoerd, ‘gelukkig’ hebben we niks meer nodig. Na het shoppen gaan we weer terug naar het hotel. We verblijven weer bij Pension Tenbergen, een mooi hotel, hele grote kamers en zeer betaalbaar en heel centraal gelegen. Michel wil graag zelf de auto uitruimen, ik maak gebruik van een spamomentje.

Butcher’s Block is een restaurant waar het altijd druk is, ze hebben namelijk erg goed eten, vooral zeer goed vlees. T en T, en uiteraard wij ook, genieten volop. Nog 1 nachtje slapen en dan is ons Namibiē avontuur voorbij, het volgende nachtje bevinden we ons in het vliegtuig.

1. Philip:
    8 januari 2023
    Oke welkom thuis dan maar
  2. Erna:
    9 januari 2023
    Enorm genoten van je reisverslagen!
    Welkom thuis!