Autootje ruilen

24 december 2022 - Windhoek, Namibië

We hebben geslapen als een blok in het onverwachte gewone bed. Vandaag wordt de auto omgeruild voor een andere 4x 4, met 2 daktenten. We gaan deze nog missen ook ;-) Na het ontbijt gaan we de spullen verzamelen die we gekocht hebben de afgelopen weken die het kampeerleven wat makkelijker maakte. Mee maar de volgende auto. Tis nog best een klus, maar we willen het liefst alles zo overhevelen. We willen nog een paar stoelkussens voor onder de matrassen voor T en T scoren. Michel parkeert dichtbij de shoppingmall, vrijwel direct komt er iemand naar de auto toe en die zegt dat we voor 200 wel mogen staan. Bullshit da’s echt bizar veel, daarnaast ziet hij er niet echt uit als parkeerbeheer en Michel blijft in de auto zitten totdat ik de kussens heb gescoord. De foute parkeermeneer blijft aandringen, maar zakt al gauw naar 50. Ik vraag waarom wij hem zouden moeten betalen terwijl Michel in de auto blijft zitten. Ik ga ondertussen de stoelkussens halen en hoor bij terugkomst dat meneer not amused was dat hij geen geld kreeg en kennelijk de gasfles van de auto probeerde te jatten. De echte parkeermeneer riep hem tot orde en waarschuwde Michel (je ziet dat namelijk niet, zit achterop).

Bij Bushlore aangekomen staat onze nieuwe Tante Mia al op ons te wachten. We hebben echter een stuk minder ruimte tot onze beschikking en de tassen van de mannen komen er ook nog bij morgen. Gelukkig is Michel een inpakwonder en wordt snel alles ingeladen. Wat hebben we toch achterlijk veel boodschappentasjes…. De hele papierwinkel wordt nog een keer over gedaan. Er volgt nog een kleine uitleg hoe deze tenten werken, maar voor de rest weten we het meeste wel. Alles goed in- en uitpakken doen we op de camping. Daar aangekomen halen we de hele auto leeg en pakken we alles opnieuw in. Om het ons makkelijk te maken kopen we nog één keer handig in; opbergboxen voor de boodschappen. Dit blijkt een gouden greep, scheelt superveel ruimte en je kunt alles bij elkaar doen. We zetten al onze handige dingen wel op http://www.marktplaats.com.na

De camping is de grootste die we tot nu toe hebben gezien, alles weer even schoon. De douche is heerlijk en we vermaken ons prima in het zonnetje tot eind van de middag. Daarna gaan we naar Butcher’s Block, het restaurant waar je heel goed vlees kan eten. En dat blijkt, wat ontzettend lekker is alles. En ook nog zeer betaalbaar, nog geen 60! Euro voor 200 gram vlees elk, cocktails en desserts en fooi, hoe dan? Deze snapten we dan weer niet. Heerlijk om nog even een avondje uit te doen samen.