Likeurtoeristen, beestjes, cheese cake en wow momentje(s)

15 december 2022 - Keetmanshoop, Namibië

We worden de camping afgegooid;-) De receptiedame komt vragen of we nog een nachtje blijven, want het is al uitchecktijd geweest. Huh, staat Michel zijn horloge verkeerd? Nee hoor, je moet om 10 uur weg zijn en het is nu kwart over. We waren gelukkig al aan het inruimen. Ach Afrikaanse minuutjes kunnen er wel bij.

De lodge bevindt zich achter een tankstation (we dachten eerst dat we verkeerde weg in reden), maar daar merk je helemaal niks van. Maar bij dat tankstation heeft Michel gisteren al een Wimpy ontdekt en die hebben superlekkere melkskommels (milkshakes hoe grappig), we besluiten die ook vandaag weer mee te nemen, jammie. Ontbijtje had Michel vanochtend daar ook al gescoord. Hij liet zich verleiden door een de dames om een boere special brekkie te nemen. Hij was sowieso in trek bij de dames ;-)

We zien een spoor lopen, kennelijk rijdt er af en toe een trein. Na zo’n half uur rijden kwamen we een distilleerderij tegen en er stond een bord Open. Tja dat moet je dan niet tegen ons zeggen.

Eenmaal binnen zien we dat je een proeverijtje kan doen, leuk! Gin, likeur, rum, grappa, brandy met een uitleg hoe je deze het beste kunt drinken. We krijgen een citroentje erbij, een chocolade pinda, dry lemon of tonic. Elke keer weer veranderd de smaak. Maar we zijn het met elkaar eens; de likeur en de brandy zijn het lekkerst. Zal op de campings ook goed smaken ;-) Ze hebben ook een huiskat, waarvan wij vermoeden dat het wellicht een leeuwen welpje is ;-), dat hoofd heeft zoveel kenmerken van een leeuw.

Het landschap verandert weer, iets meer groen en heuvels. Een hoge dam, heuvels waarvan het lijkt alsof alle soorten en maten leistenen op elkaar zijn gestapeld. Meer springbokjes, struisvogels in kuddes. En gravel, heel veel gravel, maar het er overheen rijden valt reuze mee.

Canyon Road House is een bekende accommodatie met zowel kamers als camping. Het restaurant annex bar is ontzettend leuk ingericht met heel veel oude kentekenplaten, oude reclameborden, Afrikaanse gezegdes en een aantal hele oude auto’s, die overigens ook buiten staan. We worden ontvangen met zelfgemaakte ijsthee en de dame vraagt naar ons reserveringsnummer. Die hebben we niet, we komen alleen cheese cake eten als ze die heeft. Ja hoor, en hoe ;-) Amarula cheese cake. Op een gegeven moment gaat er een bel rinkelen en een luid gejuich gaat op. Michel is naar het toilet geweest en heeft aan Pandora’s doos gezeten. Oftewel een blote dame met een doos voor haar doos waarop zoiets staat als doos van Pandora secret. En Michel is nieuwsgierig ;-) ;-), het blijkt dat het hele restaurant als ‘straf’ moet worden getrakteerd…..wanneer ik naar het toilet ga, heb ik de mannelijke versie, tis duidelijk genoeg zo’n black adder ;-) (1e wow)

We rijden verder richting Fish River Canyon en komen onderweg nog meer struisvogels en springbokjes tegen, maar ook 2 zebra’s, check! We beseffen dat pas als we er langs gereden zijn en kunnen ze niet echt meer fotograferen. Bij de ingang van het Hobas park moeten entreegeld betalen om, naar later blijkt, op de slechtste weg ooit te mogen rijden richting de Fish River Canyon. Hoewel we inmiddels hebben begrepen dat we ook in Etosha leuke wegen tegemoet kunnen zien.

Na 10 kilometer abortusweggetje komen we bij het uitzichtpunt. Niks teveel gezegd, wat imposant zeg! (2e wow). Een enorme bergkloof waar het gesteente grillig is. Het is erg droog, het water is nog maar een klein beetje zichtbaar in de rivier. Plus behoorlijk warm ook nog steeds. Wij doen bewust elke keer als we onderweg uit de auto stappen een pet op. Mijn kniëen als ook mijn armen, gezicht en voeten hebben inmiddels een kleurtje, maar zoals gebruikelijk heb ik nog melkflessen tussen mijn knie en enkel. Zowel Michel als ik scoren een paar mooie foto’s en gaan voldaan richting onze camping.

We hebben een guesthouse annex slagerij, waar ook een paar campingplaatsen zijn, uitgezocht. Ze hebben uitstekende reviews, we gaan ook genieten van een diner, het kan niet anders dan dat ze goed vlees serveren ;-)

Foto’s volgen later, we krijgen niks geuploaded.