Windhoek it is

9 december 2022 - Windhoek, Namibië

Na ruim 9000 kilometer en ruim 13 uur vliegen plus de nodige tussentijd zijn we geland in Windhoek. In het vliegtuig kregen we een formulier om in te vullen of je een Covid test had gehad en of je symptomen had. Huh? Volgens de laatste info was er niks nodig. T blijkt alleen maar een formuliertje te zijn, die je later moet inleveren.

Er is geen bus, geen slurf, we lopen zo vanaf de trap naar beneden en verder richting de aankomstterminal. De warmte valt als een deken om je heen. Lekker hoor zo vanuit een paar graden naar 30 graden meer. Bij binnenkomst krijgen we een flyer in onze handen gedrukt, dat blijkt weer een invulformulier te zijn. Wij dachten zo’n see-buy-fly promotie ding. Erg onhandig om dit in de rij uit te delen, want waar moet je het nou invullen?Er staan mensen ‘op elkaars rug’ te schrijven, op een tafeltje wat aan de kant staat of men gaat op de grond zitten. Welkom in Afrika!

Het duurt dus nog even voordat we er doorheen zijn. We staan bij de bagageband te wachten totdat Michel de bagage spot, ergens naast de band neergezet. Waarschijnlijk omdat wij een rode tag aan zit met speed offloading in verband met de korte transittijd in Addis Abeba. Dan zal die van mij ook wel ergens staan; inderdaad 2 banden verder ernaast…. We mogen met z’n allen weer in de rij gaan staan om de bagage weer door de scanner te halen en dan eindelijk zijn we in de aankomsthal waar meneer Bushlore ons staat op te wachten.

Nog even geld wisselen en en route naar het autoverhuurbedrijf. Tis warm, maar gelukkig staat de auto onder een zonneluifel. Volgens de chauffeur zou de uitleg een half uurtje zijn, echter we zijn er bijna 2 uur geweest. Filmpjes gemaakt van wat belangrijk was, de camper is erg compleet, maar wat zijn we moe! Bekaf (en inmiddels wat chagrijnig ;-) )rijden we naar het hotel toe. Even opfrissen, even rusten. We gaan daarna richting restaurant wat eten en hebben inmiddels ook een supermarkt gevonden. Morgen slapen we lekker uit en gaan relaxed eten en drinken inkopen, daarna richting onze eerste camping overnachting.

1. Philip:
    Leuk veel plezier
  2. Po:
    10 december 2022
    Halleluja wat een trip…. Effe lekker chillen, jij 30 graden, hier in HIA -1…. Enjoy… liefs, po
  3. Grarda:
    10 december 2022
    Zo, jullie zijn al op het vakantie adres aangekomen!!
    Een hele fijne vakantie gewenst, genieten en nogmaals genieten.
    🐆 🦓 🦍 🦧 🦣 🐅 🐊 🐘 🦛 🦏 🐫 🦒 🦘 🦬 🐃 🐂 🦦 🦥