Boodschappen doen en wegwezen

10 december 2022

We zijn op boodschappensafari, lees Michel gaat los in de supermarkt. We zijn serieus bijna 2 uur bezig om er helemaal doorheen te lopen en af te rekenen. Maar ja dan heb ook Rooibaardsaus…. De nasikruiden waren overigens gewoon te koop ( teleurstelling Michel ;-) ). Het blijkt een soort van feestdag te zijn, dan mag er geen alcohol worden verkocht in de supermarkt. Deze kon je overigens wel pakken om er vervolgens aan de kassa achter te komen dat je het niet kunt afrekenen. Maar kamperen in een warm temperatuurtje zonder biertje kan natuurlijk niet.

Nou he he, we gaan en route. Niks ingedeeld, gewoon alles achterin en rijden maar. We hebben besloten om morgen op de camping alles in te delen en straks alleen er voor te zorgen dat we kunnen slapen en de koelkastspullen zsm er in te doen.Het blijft wennen met zo’n grote bak te rijden, vangt redelijk wat wind, maar langzamerhand wordt het gewoon. We zien oneindige landschappen met af en toe een bord Overstekend Wild. Een aantal bavianen steken ook de weg over.

Onderweg is er een politiestop; rijbewijs, waar ga je naar toe, waar ligt dat, euh?? Maar we mogen verder. Geen idee waarom zo’n stop er is, andere provincie of zo? Na een kilometer of 250 van asfaltwegen moeten we lucht uit de banden halen want we gaan op gravel rijden. Er stopt een auto om te vragen of we hulp nodig hebben. Even verderop is iemand op het land bezig en die vraag met handen en voeten werk of wij wat te drinken voor hem hebben. Geen probleem net een hoop water gekocht. We hadden ook nog wat broodjes over en vragen of hij ze ook wil. Tis echt moordend heet en om dat zo aan het werk te zijn pfff.

Na zo’n 40 kilometer op gravel te rijden komen we aan bij Lapa Lange Lodge. Een prachtige lodge met ook 3 campingplaatsen. We krijgen een natte lappie (heerlijk fris doekje) bij aankomst en een welkomstdrankje. We kunnen alles wat we eventueel gebruiken op onze ‘kamer’ zetten Camp 1 ;-) en alles afrekenen doen we wel als we weggaan. Heerlijk gastvrij.

Na een goedgelukte pizza op de bbq doen we nog een drankje in het hotel. Bij de campingplaats hoort een eigen douche en toilet unit, alles is keurig schoon. En dan gaat elastieke Hannie de tent op het dak bereiken. We liggen helemaal in een deuk, dit wordt wat de komende weken ;-)

1. Irene:
    11 december 2022
    Hahaha ik zie de acrobatiek helemaal voor me! Herkenbaar hoor ik ben ook zoooo elastisch
  2. Po:
    Jesus, geen alcohol….🤣🤣 succes….😘
  3. Philip:
    11 december 2022
    Ziet er mooi uit ,vermaak jullie maar!
  4. Jeannette:
    11 december 2022
    Leuk dat Hannie ook mee is😜
  5. Marry:
    11 december 2022
    Wat een leuk reisverslag, echt fantastisch om te lezen.😀😘
  6. Ans:
    Goed begin, ga zo door
  7. Donja:
    13 december 2022
    Nou zie ik ook heel graag wat bewegende beelden van dat in en uitstappen in dat bed 😂
    Veel plezier op deze gave trip !