Joehoe, giraffe in beeld!

18 december 2022

Michel kon gisteren zijn vers aangeschafte biertje niet vinden, omdat hij nog meer dingetjes had gekocht, heeft hij het waarschijnlijk op de grond naast de auto neergezet toen we bij de lodge stonden. We hebben heerlijk geslapen, wat is het leuk wakker worden met zo’n prachtig uitzicht. S‘avonds was het zo mogelijk nog mooier met de duizenden sterren aan de hemel, we hebben echt een tijdje zitten genieten en te proberen te raden waar de Grote Beer etc stonden. Geen idee welke beesten er allemaal vannacht geweest zijn en of ze geweest zijn. De vogeltjes en krekels zijn weer fanatiek, deze keer hebben we er ook waterdrinkende wespen er bij gekregen. Maken een pokkegeluid, maar doen niks en kruipen het liefst lekker in de koude kraan ;-) Michel heeft American pancakes gebakken, lekker hoor. Ondanks het zoet, blijven de wespen gewoon met de kraan bezig en komen ze niet verder richting de honing of jam. Wel zo prettig ontbijten. Er is geen wolk aan de lucht, dus dat beloofd een behoorlijk warm dagje te worden. Michel is een boek aan het lezen en het vrouwmens is de was aan het doen. Tis hier werkelijk binnen nog geen uur kurkdroog, warme wind en zon, tis net een droger maar dan off the grid. De eigenaar komt samen met een medewerkster vragen of we nog iets nodig hebben, zoals toiletpapier en wil gaan schoonmaken, maar dat hoeft van ons echt niet, er is niks vies geworden of we hebben het zelf schoongemaakt. We blijven nog een tijdje staan praten. Ook vroeg hij of Michel misschien zijn biertje was vergeten mee te nemen ;-)

We genieten van het uitzicht en weinig doen de rest van de morgen. Voor lunch heeft Michel uiensoep in gedachten. Later gaan we naar de lodge, want Michel krijgt kookles op het gebied van roosterkoek (brood gemaakt op een rooster van de BBQ), die eet je dan met zelfgemaakte jam cq marmelade. De eigenaar verteld de overige gasten dat hij een nieuwe chef heeft ;-) Ik maak het reisverslag van gisteren af en probeer wat foto’s te downloaden en Michel vermaakt zich als nieuwe chefkok Roosterkoek. Wat een leuke mensen zijn die eigenaren toch!

Zodra we weer terug bij de campingplaats zijn bereiden we alvast voor voor vanavond, anders moeten we alles weer in het donker (met een lampje) doen. Doe even snel nog een wasje, Michel gaat zwemmen en ik let op dat de rijst niet overkookt (we eten nasi vanavond). Ons bed gaat alvast de lucht in, kan het ff doorwaaien. Dat is echt loodzwaar om omhoog te duwen. Alle spulletjes die we nodig hebben bij de wastafel in ons blok neergezet. Er loopt een zwart torretje (of meerdere van 1 familie) al de hele dag onder onze auto van links naar rechts van voren naar achteren. Ik dacht eerst dat het een dopje was, wat wel vaker is weggewaaid, gelukkig zag ik net op tijd dat het dopje pootjes had. We zijn ready to be picked up.

We hebben ons aangemeld voor de Sundowner tour al vanochtend bij de eigenaar en worden om half 6 opgehaald. Hij vroeg vanochtend al wat we erbij wilden drinken. Doe dan maar een biertje en weer die lekkere zoete wijn van gisteren (jawel moi zit aan de wijn). Hobbelend en al gaan we en route, hopelijk een paar prachtige beesten spotten waaronder de giraffe. Er is ook nog een ander gezin mee wat op de campingplaats 100 meter verder staat. Na een aantal bokjes en zebra’s in de verte en een aantal rennende wildebeasts van dichtbij, zien we na anderhalf uur rijden 3 prachtige giraffes, joehoe! Ze zijn van de bomen aan het eten, wat moet je anders doen met zo’n lange nek, maar kijken wel onze kant op zodra we er aan komen. Een soort van He, wat doen die hier? Tijd genoeg om foto’s te schieten, ik hoop dat er een goeie tussen zit. Na de giraffes gaan we een berg op om een prachtige zonsondergang te zien met een drankje. Wat een wijds uitzicht, je schijnt wel 50 kilometer verder te kunnen kijken of nog meer. Michel is een time lapse aan het uittesten. We proosten op de mooie vakantie. Wanneer de zon ondergaat gaan we weer richting campsite.

Michel hoeft nog maar een paar kleine kookacties uit te voeren als het licht uit valt, die hadden we nog niet gehad ;-) Met een zaklampje en 2 lampjes van de auto proberen we te gaan eten, maar de wind is ook erg aanwezig. Met weinig zicht, waxinelichtjes zijn namelijk nergens te koop, besluiten we dan maar in de auto te eten, weer eens wat anders ;-) De nasi is prima gelukt, het is nog lekker warm in de auto, dus het valt best mee. Maar tis wel vreemd om zo in de auto te eten.

Leuke dag vandaag! Morgen richting de duinen, moet alleen nog even checken waar we slapen.

Dankie Kronenhof Lodge for your kind hospitality, you have a wonderful place!

1. Jeannette:
    Geweldig..
  2. Gea:
    19 december 2022
    Wat een avontuur veel plezier
  3. Erna:
    19 december 2022
    Onder het genot van een bakkie koffie weer genoten van de verslagen van de afgelopen dagen!
    Update van hier: gisteravond zoveel ijzel, op weg van Alkmaar naar de Waard op de N242 4 klappers moeten omzeilen met heel veel blikschade! En vandaag regent het warm water!
    Veel plezier verder en hou ons op de hoogte !!!
  4. Jacqueline:
    19 december 2022
    Genoten van je verhaal!! En wat een prachtige foto's
  5. Lennard:
    19 december 2022
    Super toffe reis Marion en een heel leuk verslag! Ik zal je trouwens wat tijd besparen als je op een heldere avond weer "de grote beer" gaat zoeken. Deze is niet te zien vanaf het zuidelijk halfrond maar alleen aan onze kant van de evenaar :D
  6. Irene:
    Geweldig!
  7. Paola:
    20 december 2022
    Prachtig die foto's van de giraffe......