Rock and …..

1 januari 2023 - Kunene Region, Namibië

We slapen een beetje uit, kunnen ontbijten in de lodge. Weer goed geregeld. Inpakken als een trein en gaan. We rijden naar een campsite welke weer in een heel ander landschap ligt; rotsen en zand en warm. Onderweg zien we de temperatuur oplopen en de weg is op z’n zachts gezegd hobbelig te noemen. Voor het eerst een bord met Pas op overstekende olifanten. Kom maar op ;-)

Er is niks mis met de plaatjes die we al hadden gezien van de camping, alles klopt. Wat een fantastische plek. Tegen de rotsen aan, leuk rond zwembad met een enorme steen er in. Gedecoreerd met halve oude auto’s, dat zie je veel in Namibië. Ze hebben het heel leuk gedaan om er goede sfeer in te maken. We hebben een goede plek, lekker onder een grote boom. De temperatuur is inmiddels opgelopen tot 38 graden. T en T gaan zwemmen, Michel ff klusjes doen en ik de was, het droogt hier snel. Hoewel het warm is, is het goed te doen. Het is droog, niet vochtig, dus je hebt het niet benauwd.

De olifanten schijnen regelmatig bij de campsite langs te lopen, fingers crossed voor vanavond. De mannen blijven lang in het zwembad, maar komen er toch uit om de zonsondergang mee te maken. Vanaf de hoge rotsen! Ze klimmen alsof het niks is, en het is echt hoog. Klimmen is niet mijn ding, omhoog wandelen prima, maar klimmen vind ik helemaal niks. Ik film en fotografeer ze vanaf de grond. Gek genoeg kun je letterlijk verstaan wat ze op de rots zeggen, wind staat zeker goed. Het is een prachtig gezicht die zonsondergang heb ik begrepen.

3 schattige poesjes die honger hebben, maar je niet kunt aaien en eigenlijk ook niks kan geven, komen regelmatig even onder het stenen keukenblok kijken of er al wat gemorst is. Michel maakt taco schotel. Het is echt heel lastig om er geen aandacht aan te geven. Gelukkig heb ik weinig van dit soort momenten gehad hier. Ze horen niet bij de campsite, maar zijn door iemand achtergelaten.  Pfff. We spelen nog een keer 30 seconds, drankje er bij en genieten van de sterrenhemel. Weer zo enorm veel.